Paladin dnd

Home» Dungeons and Dragons» Character Builds. Character Build: Oath of Conquest Paladin. Dnd paladin/cleric. Паладин – это не простой последователь божества, он наделён божественной магией и обладает отличными бойцовскими качествами.

What are good stats for Paladin DND?

They hold angels—the perfect servants of good—as their ideals, and incorporate images of angelic wings into their helmets or coats of arms. Let your word be your promise. Never fear to act, though caution is wise. Aid others, protect the weak, and punish those who threaten them. Show mercy to your foes, but temper it with wisdom. Treat others with fairness, and let your honorable deeds be an example to them. Do as much good as possible while causing the least amount of harm. Be responsible for your actions and their consequences, protect those entrusted to your care, and obey those who have just authority over you. Channel Divinity When you take this oath at 3rd level, you gain the following two Channel Divinity options.

Sacred Weapon. As an action, you can imbue one weapon that you are holding with positive energy, using your Channel Divinity. The weapon also emits bright light in a 20-foot radius and dim light 20 feet beyond that. If the weapon is not already magical, it becomes magical for the duration. You can end this effect on your turn as part of any other action. If you are no longer holding or carrying this weapon, or if you fall unconscious, this effect ends. Turn the Unholy. As an action, you present your holy symbol and speak a prayer censuring fiends and undead, using your Channel Divinity.

Each fiend or undead that can see or hear you within 30 feet of you must make a Wisdom saving throw. If the creature fails its saving throw, it is turned for 1 minute or until it takes damage. For its action, it can use only the Dash action or try to escape from an effect that prevents it from moving. Oath Spells You gain oath spells at the paladin levels listed. Oath of Devotion Spells.

Наложение рук: Ваше благословенное касание может лечить раны. У вас есть запас целительной силы, который восстанавливается после продолжительного отдыха.

При помощи этого запаса вы можете восстанавливать количество хитов, равное уровню паладина, умноженному на 5. Вы можете действием коснуться существа и, зачерпнув силу из запаса, восстановить количество хитов этого существа на любое число, вплоть до максимума, оставшегося в вашем запасе. В качестве альтернативы, вы можете потратить 5 хитов из вашего запаса хитов для излечения цели от одной болезни или одного действующего на неё яда. Вы можете устранить несколько эффектов болезни и ядов одним использованием «Наложения рук», тратя хиты отдельно для каждого эффекта. Это умение не оказывает никакого эффекта на Нежить и Конструктов. Со 2-го уровня Вы выбираете боевой стиль, соответствующий вашей специализации, что позволяет подчеркнуть вашу индивидуальность в пылу сражения. Вы не можете выбирать один и тот же вариант боевого стиля, даже если позже у вас будет возможность выбрать еще один стиль.

Защита - Если существо, которое вы видите, атакует не вас, а другое существо, находящееся в пределах 5 футов от вас, вы можете реакцией создать помеху его броску атаки. Для этого вы должны использовать щит. Сражение большим оружием - Если у вас выпало «1» или «2» на кости урона оружия при атаке, которую вы совершали рукопашным оружием, удерживая его двумя руками, то вы можете перебросить эту кость, и должны использовать новый результат. Чтобы воспользоваться этим преимуществом, ваше оружие должно иметь свойство «двуручное» или «универсальное». Чтобы использовать эту реакцию, вы должны держать в руках щит либо простое или воинское оружие. Сражение вслепую - Вы получаете слепое зрение в пределах 10 футов. В пределах этой дистанции вы можете видеть всё, что не находится за полным укрытием, даже если вы ослеплены или находитесь в темноте.

Более того, вы можете увидеть невидимое существо в пределах этой дистанции, если только оно не преуспело в попытке спрятаться от вас. Благословенный Воин - Вы узнаёте два заговора по вашему выбору из списка заклинаний жреца. Для вас они считаются заклинаниями паладина, а базовой характеристикой для этих заклинаний является ваша Харизма. Каждый раз, когда вы получаете уровень в этом классе, вы можете заменить один из заговоров на другой из списка заклинаний жреца. Так же со 2-го уровня Вы узнаёте, как черпать божественную магию посредством медитации и молитв, чтобы творить заклятья подобно жрецу.

Durable PHB : Paladins have plenty of healing options. The 1st-level spells are hard for the Paladin. Bless is a solid buff, but without proficiency in Constitution saves it can be hard to maintain Concentration, though Aura of Protection helps a lot.

Hex is a good offensive option, but with only two attacks it may not be especially helpful. Grappler PHB : Just a terrible feat in general. Great Weapon Master PHB : Paladins have several options for boosting their attack rolls, so you can find a way to offset the -5 penalty to attacks for that huge pile of extra damage. Healer PHB : Paladins have plenty of magical options for healing. Lucky PHB : Good on anyone. If you want to rely more directly on cantrips, consider Fighting Style Blessed Warrior instead. Big sections of the monster manual are medium or smaller, so you have easy access to Advantage. Regardless of how you handle your mount, be sure to read my Practical Guide to Mounted Combat.

Piercer TCoE : The damage reroll mechanic notably applies to the bonus damage dice applied by Divine Smite, allowing you to boost your damage by rerolling the lowest die. The ability to make Opportunity Attacks when enemies move into your reach gives you a good way to use your Reaction consistently, especially if you use things like Compelled Duel to motivate enemies to attack you. You can even get away with using a quarterstaff or spear and a shield spear was added in errata in 2018. The largest damage die d12 , yields an average of 2 extra damage per turn. The reaction option also makes things like Fighting Style: Protection redundant. Sharpshooter PHB : Paladins are terrible at ranged combat. Skilled PHB : You can get all the skills you need from your race, class, and background. Slasher TCoE : The speed reduction is a great way to keep enemies from escaping you.

Advantage on your save to maintain Concentration is a solid bonus for Paladins since many very effective buffs require Concentration, but I would consider Resilient before you consider this. If you can pick up a Cantrip like Booming Blade or Word of Radiance, this becomes considerably more interesting. Paladin Weapons This section covers weapons which specifically appeal to the Paladin.

Some capstones are for specific classes, while others are for a range of classes that qualify for them. In some cases, a capstone specifies what ability it replaces. Clerics and wizards can receive a capstone at 20th level, despite not having one to begin with. This capstone is available to any class with an animal companion. The character increases her ability scores by a collective total of 8.

For example, she can increase one score by 8, or one score by 5 and another by 3, or four scores by 2, and so on. Characters of any class can select this ability. Soul Channel Su At 20th level, the character can channel energy six additional times per day, and her channel energy dice increase by one step. This capstone is available to characters with the channel energy class feature. The character becomes one of the leading figures in some manner of group or organization, as appropriate to the campaign and the setting. The player and the GM should work together to determine the specifics. The character gains the Leadership feat if she does not already have it, and the number of followers that the feat grants is multiplied by 10 although depending on the campaign and setting, the position may grant other powers as well. If multiple characters in a party select this capstone, the GM may consider pooling them to grant the players a particularly large and powerful organization, such as a small kingdom.

The character selects one item she has—preferably something iconic and significant, such as a weapon or arcane bond. The item becomes a minor artifact and gains 100,000 gp worth of new powers. The player and the GM should work together to select the new powers, with an eye towards making something memorable yet campaign-appropriate. Drow Blood of Shadows pg. Dwarf Advanced Race Guide pg. Dwarf Horror Adventures pg. You can choose the same creature type up to six times; if you choose the same creature type six times, add 1 point of damage when smiting creatures of that type. Elf Advanced Race Guide pg.

Fetchling Blood of Shadows pg. Gnome Advanced Race Guide pg. Half-Elf Advanced Race Guide pg. This option has no effect unless the paladin has selected it 5 times or another increment of 5 ; an aura of 14 feet is effectively the same as a 10-foot aura, for example. Halfling Advanced Race Guide pg. Half-Orc Advanced Race Guide pg. This bonus does not stack with Critical Focus. Human Advanced Race Guide pg.

Kitsune Blood of the Beast pg.

Dungeons & Dragons. Карты заклинаний: Паладин

DnD 5E: All Paladin Oaths in 5E ranked Ironically, dragonborn are built to be Paladins. Sure, DnD 5e gives us lore of Bahamut and Tiamat, the dragon gods of good and evil, but the idea of a dragon.
DnD 5. История знакомства. Нам не страшен паладин / Блог им. Erfar / Имажинария Walk the noble path of peace and righteousness to spread goodness with this full subclass guide to the Oath of Redemption Paladin in D&D 5e!
Руководство по сборке паладина DnD 5e Oath of Vengeance Comic Book Resources.
Паладин. Характеристики и навыки — D&D 5 Гайды Dungeons And Dragons: All Paladin Subclasses, Ranked From Least T.

[Топ-10] Лучшие умения Паладина в D&D

What is the best build for a paladin 5e in Dungeons and Dragons 5th edition? Историческими и литературными прототипами, повлиявшими на образ паладина Dungeons & Dragons, являются персонаж романа Пола Андерсона «Три сердца и три льва» Хольгер. Паладины выделяются тем, что находятся на переднем крае любой приключенческой вечеринки в Dungeons & Dragons. In Dungeons & Dragons 5th Edition, Paladins can access useful divine spells.

Ошибки ролевой игры Паладина, которых следует избегать

  • moral dilemmas
  • Ошибки ролевой игры Паладина, которых следует избегать
  • What Happens When I Level Up – Paladin (D&D 5e)
  • Что такое DnD и знакомство с классами. Паладин | Pro.НРИ | Дзен

D&D 5e Wiki

это возможность создать оригинального персонажа. Rules and information for the Paladin class from the 5th Edition (5e) SRD (System Reference Document). Историческими и литературными прототипами, повлиявшими на образ паладина Dungeons & Dragons, являются персонаж романа Пола Андерсона «Три сердца и три льва» Хольгер. Home» Dungeons and Dragons» Character Builds. Character Build: Oath of Conquest Paladin. The paladin is one of the standard playable character classes in most editions of the Dungeons & Dragons fantasy role-playing game.

DnD 5E Paladin Build Guide: Master the Righteous Path

This guide is meant as a deep dive into the DnD 5e paladin. For a quick overview of other 5e classes, check out our Guide to DnD 5e Classes. And with a wide variety of features and subclasses, Paladins are also a ton of fun to play in DnD 5e. This article will touch on the basics of Paladin gameplay, character building, features, and subclasses. Paladins can often be an easily overlooked class to be created in Dungeons & Dragons. Paladin 5e – DnD Class Guide. Posted byBen Lawrance. Rules and information for the Paladin class from the 5th Edition (5e) SRD (System Reference Document). 3 Паладин как проблемный класс.

What does the Paladin class do?

Это может быть чрезвычайно ценно в отсутствие жреца, и заклинатель может точно контролировать, сколько очков здоровья дается одному члену группы. К сожалению, конечное количество очков здоровья также ограничивает возможности исцеления паладина, тем более что их запас здоровья можно пополнить только после длительного отдыха. Божественная кара: Начиная со 2-го уровня, паладин может использовать одну из своих ячеек заклинаний, чтобы увеличить урон от атаки в ближнем бою. Статья в тему: Pokemon GO должна представить полную настройку покемонов Священная клятва Одной из ключевых определяющих характеристик паладина является соблюдение священной клятвы. Официально они приносят клятву на уровне 3, но обычно имеют некоторое представление о том, что будет на первых двух уровнях. Клятвы — это то, что ведет паладина к своим целям и диктует, как они будут их достигать. Клятвы, основанные на справедливости и помощи другим, являются обычным выбором, но на самом деле есть несколько разных вариантов клятвы паладина. Клятвы часто принимают форму морального кодекса, который может варьироваться от кодекса о том, кого они не будут убивать, до решения о том, что никакая цена не может быть слишком высокой для их целей.

Что бы они ни выбрали, паладины должны соблюдать свои клятвы и делать все, что в их силах, чтобы их соблюдать. Есть несколько разных клятв на выбор: Клятва преданности: самая простая и, возможно, самая известная из клятв паладина. Паладины Клятвы Преданности посвящают себя делу справедливости и помощи другим. Клятва Древних: поклялся защищать мир природы и сохранять красоту перед лицом тьмы. Клятва мести: Этот паладин был обижен кем-то в прошлом. Чего бы это ни стоило, они поклялись, что заставят этого человека заплатить за то, что они сделали. Клятва Короны: посвящен идеалам закона и порядка, обычно путем присяги на верность правящему монарху или определенной нации.

Клятва завоевания: Предназначен для сокрушения и уничтожения своих врагов Клятва искупления: Поклявшись всегда находить лучшее в людях и стремиться помогать тем, кто встал на темный путь, когда это возможно, насилие должно быть только последним средством.

Это дает широкий спектр вариантов их снаряжения, как у истребителя. Стиль боя паладина может варьироваться от легкобронированного гибкого воина с мечом и щитом до тяжело бронированного джаггернаута с двумя цепами. Хотя это возможно с подклассом истребителей «чародейский рыцарь», паладины получают доступ к довольно хорошему диапазону заклинаний, начиная со 2 уровня. У них есть ограничение на количество заклинаний, которые можно приготовить за раз, но, как и колдун, они может менять одно заклинание на другое после каждого длительного отдыха. Это позволяет им обнаруживать сверхъестественных существ и их мировоззрение до того, как они появятся.

Это может быть чрезвычайно полезно в неопределенных ситуациях или когда группе нужно найти монстра. Возложение рук : эта способность первого уровня позволяет паладину лечить, набирая очки здоровья из установленного пула. Это может быть чрезвычайно ценно в отсутствие клерика, и заклинатель может точно контролировать, сколько очков здоровья дается одному члену группы. К сожалению, ограниченное количество очков здоровья также ограничивает количество исцеления, которое может сделать паладин, особенно потому, что их запас здоровья может быть восполнен только после длительного отдыха. Divine Smite : Начиная со 2 уровня, паладин может использовать одну из своих ячеек для заклинаний, чтобы увеличить урон рукопашной атаки. Священная клятва Одна из ключевых определяющих характеристик паладина - это священная клятва.

Они официально приносят клятву на уровне 3, но обычно имеют некоторое представление о том, что это будет на первых двух уровнях. Клятвы - это то, что движет паладином к своим целям и диктует, как они будут их достигать. Клятвы, сосредоточенные вокруг справедливости и помощи другим, являются обычным выбором, но на самом деле есть несколько разных вариантов клятвы паладина. Клятвы часто принимают форму морального кодекса, который может варьироваться от кодекса о том, кого они не будут убивать, до решения о том, что никакая цена не является слишком высокой для их целей. Что бы они ни выбрали, паладины должны соблюдать свои клятвы и делать все, что в их силах, чтобы их поддержать.

Choose one of the following options. Great Weapon Fighting When you roll a 1 or 2 on a damage die for an attack you make with a melee weapon that you are wielding with two hands, you can reroll the die and must use the new roll. The weapon must have the two-handed or versatile property for you to gain this benefit. Protection When a creature you can see attacks a target other than you that is within 5 feet of you, you can use your reaction to impose disadvantage on the attack roll. You must be wielding a shield. Spellcasting By 2nd level, you have learned to draw on divine magic through meditation and prayer to cast spells as a cleric does. Preparing and Casting Spells The Paladin table shows how many spell slots you have to cast your spells. You regain all expended spell slots when you finish a long rest. You prepare the list of paladin spells that are available for you to cast, choosing from the paladin spell list. The spells must be of a level for which you have spell slots. For example, if you are a 5th-level paladin, you have four 1st-level and two 2nd-level spell slots. With a Charisma of 14, your list of prepared spells can include four spells of 1st or 2nd level, in any combination. If you prepare the 1st-level spell cure wounds, you can cast it using a 1st-level or a 2nd-level slot. You can change your list of prepared spells when you finish a long rest. Preparing a new list of paladin spells requires time spent in prayer and meditation: at least 1 minute per spell level for each spell on your list. Spellcasting Ability Charisma is your spellcasting ability for your paladin spells, since their power derives from the strength of your convictions. You use your Charisma whenever a spell refers to your spellcasting ability. In addition, you use your Charisma modifier when setting the saving throw DC for a paladin spell you cast and when making an attack roll with one. The extra damage is 2d8 for a 1st-level spell slot, plus 1d8 for each spell level higher than 1st, to a maximum of 5d8.

The character increases her ability scores by a collective total of 8. For example, she can increase one score by 8, or one score by 5 and another by 3, or four scores by 2, and so on. Characters of any class can select this ability. Soul Channel Su At 20th level, the character can channel energy six additional times per day, and her channel energy dice increase by one step. This capstone is available to characters with the channel energy class feature. The character becomes one of the leading figures in some manner of group or organization, as appropriate to the campaign and the setting. The player and the GM should work together to determine the specifics. The character gains the Leadership feat if she does not already have it, and the number of followers that the feat grants is multiplied by 10 although depending on the campaign and setting, the position may grant other powers as well. If multiple characters in a party select this capstone, the GM may consider pooling them to grant the players a particularly large and powerful organization, such as a small kingdom. The character selects one item she has—preferably something iconic and significant, such as a weapon or arcane bond. The item becomes a minor artifact and gains 100,000 gp worth of new powers. The player and the GM should work together to select the new powers, with an eye towards making something memorable yet campaign-appropriate. Drow Blood of Shadows pg. Dwarf Advanced Race Guide pg. Dwarf Horror Adventures pg. You can choose the same creature type up to six times; if you choose the same creature type six times, add 1 point of damage when smiting creatures of that type. Elf Advanced Race Guide pg. Fetchling Blood of Shadows pg. Gnome Advanced Race Guide pg. Half-Elf Advanced Race Guide pg. This option has no effect unless the paladin has selected it 5 times or another increment of 5 ; an aura of 14 feet is effectively the same as a 10-foot aura, for example. Halfling Advanced Race Guide pg. Half-Orc Advanced Race Guide pg. This bonus does not stack with Critical Focus. Human Advanced Race Guide pg. Kitsune Blood of the Beast pg. Any kitsune character can choose this bonus upon gaining a level in her favored class. Kobold Kobolds of Golarion pg. Nagaji Blood of the Beast pg. Oread Advanced Race Guide pg.

Per Fidem, или несколько слов об отыгрыше паладина

  • What does the Paladin class do?
  • Table of Contents
  • Paladin 5e (5th Edition) Class in Dnd Classes [Full Guide]
  • Паладин [Paladin] / Классы D&D 5 / Player's handbook
  • DnD 5E Paladin Build Guide: Master the Righteous Path - LitRPG Reads
  • Related Posts

The Ultimate D&D 5E Paladin Class Guide (2024)

  • Как построить паладина «Клятва мести» в DnD
  • Dungeons & Dragons 5e Лучшие паладиновые сборки
  • Паладин. Характеристики и навыки — D&D 5 Гайды
  • [Top 5] D&D Best Paladin Builds

What does the Paladin class do?

The class is notably uncommon among savage humanoids such as orcs and goblins, where good-aligned beings are rare. Similarly to monks, paladins cannot consistently multiclass. Takedown request View complete answer on en. While each class is going to be good at certain saves, Paladins can reliably make all of them while also giving their party members the ability to do the same. Takedown request View complete answer on cbr. And for any Paladin that happens to fight under the banner of Pelor or any other sun deity, the Sun Blade just might be the best 5e weapon for them.

Unfortunately, we only gain proficiency in heavy armor if we start off as a Paladin. You will remain a single-classed Paladin until level six to unlock extra attack and aura of protection.

This aura is one of the most powerful abilities in the game as it provides a bonus to saving throws equal to your Charisma ability modifier to yourself and all allies within 10 feet of you. Once you hit Paladin six, you will switch over to Bard. This multiclass truly comes online around levels 10-12 as by this point your multiclassing spellcasting progression will allow you higher-level spell slots than a single-classed Paladin. This makes for more frequent and more powerful smites that will obliterate adversaries of all kinds. A funny thing about multiclassing is sometimes you have higher-level spell slots than you do spellcasting. For example, the 11 to 12 level Bard-Paladin has fourth-level spell slots but can only cast second-level Paladin and third-level Bard spells.

When a spell refers to your spellcasting ability, you use your Charisma. In addition, your Charisma modifier is used when determining the saving throw DC for a paladin spell and when making an attack roll with one. Spellcasting Concentration: You can utilize a holy sign see the section on adventuring equipment as the focus of your paladin spellcasting. Heavenly Wrath As of the second level forward, when you hit an enemy with a melee weapon attack, you can spend one spell slot to inflict radiant damage in addition to the damage from your weapon. The bonus damage ranges from 2d8 for a 1st-level spell slot to 5d8 for a 5th-level spell slot. If the victim is a zombie or a fiend, the damage rises by 1d8, up to a maximum of 6d8. Divine Wellness: By the third level, the holy magic in your blood has rendered you immune to illness. A Solemn Vow: Third-level Paladins take the eternal pledge that marks them as such. You have been in the preliminary stage until this point, dedicated to the road but not yet pledged to it. You may now select either the Oath of Devotion described at the end of this class description or one of your devising. Your decision gives you advantages at levels three, seven, fifteen, and twenty. Vow spells and the Stream Divinity ability are examples of such features. Spells of Oath: There is a group of spells that correspond to each oath. Once you learn an oath spell, you will always be ready to use it. In regards to the daily limit on spellcasting, oath spells are exempt. Devotion aura: If you are level 7 or higher, you and any friendly species within 10 feet of you are immune to charm effects while you are awake. The radius of this aura expands to 30 feet at level 18. Nimbus, Holy! At level 20, you can use an action to give off a ray of sunlight. A brilliant light emanates from you for 1 minute within a 30-foot radius, and a dimmer light extends forth another 30 feet beyond that. When exposed to the light, an enemy creature takes ten radiant damage at the beginning of its turn. Additionally, your saving throws versus spells thrown by fiends and the undead are improved during the duration. Once this function is used, we can not use it again. Open Sea Oath: Warriors, swashbuckling sailors, and guardians on the move who yearn for the excitement of an uncharted ocean might consider taking the Oath of the Open Sea. Paladins who take this Oath are compelled to seek out adventure and mystery across and beneath every boundless maritime expanse. They take a stance against those who would deny liberty to fellow adventurers. These watchers deeply respect the sea and its natural wonders, and they often sacrifice and pray to supernatural beings like the Wild-mother and the Storm lord. They also answer the call to hunt the terrible animals that scare the seafarers and beach dwellers with their frequent acts of violence and malice. Freedom is the highest calling for paladins who take the Oath of the Open Sea, and it is a gift to be given to everyone. People should be able to choose their route in life without being stifled.

Aura of Alacrity is a flat boost to movement speed for those within the aura. Living Legend grants supernatural charisma, an automatic successful hit once every turn, and free rerolls on saving throws as a reaction. Glory certainly lives up to its name, but as expected, is more selfish than helpful to a party. Think Gaston from Beauty and the Beast, but with dangerous magical powers. Dreadful Aspect evokes terror in the hearts of enemies, making them frightened. Supernatural Resistance gives resistance against all nonmagical bludgeoning, piercing, and slashing damage. Dread Lord darkens the area around an Oathbreaker, dealing psychic damage to frightened creatures caught within at the start of each turn. The darkness makes attacks disadvantaged when made against the Oathbreaker. Lastly, as a bonus action, a shadowy spike deals heavy necrotic damage to a creature in range. In essence, this is the Darth Vader subclass. As such, they hone not just their bodies, but their minds and spirits to be unshakeable. Abjure the Extraplanar turns otherworldly beings upon a failed save for a time. Mortal Bulwark grants true sight, an advantage against otherworldly enemies, and the ability to banish foes to their original planes. Aura of Conquest reduces the speed of frightened creatures in their presence to 0. Scornful Rebuke punishes the unworthy who dare to strike the Paladin, dealing psychic damage to them in the process.

Paladin Fighting Style 5e – how to make most out of your build guide

For example, a 13th-level paladin armed with a longsword would deal 1d8+13 points of damage, plus any additional bonuses for high Strength or magical affects that would normally apply. Подклассы паладинов. Паладин, как класс в игре Dungeons &, Dragons, предлагает игрокам несколько вариантов подклассов, которые добавляют уникальные способности и стиль игры. A paladin is a beautiful warrior, bound by a promise to serve their god and drawing quality from the sentence with which they speak. Paladin 5E class in dnd classes. ›RULEBOOKS/WC5E/WC5E Paladin. Paladins train for years to learn the skills of combat, mastering a variety of weapons and armor.

DnD 5E: All Paladin Oaths in 5E ranked

Паладин – это один из наиболее ярких и известных классов в DnD, которые существуют с момента появления самой игры. Нам представили переработанный классы друида и паладина, а также изменённые заклинания для них. A Satyr Paladin is the embodiment of mischief and courage, a charming rogue-like creature wrapped in shimmering armor. Welcome to our comprehensive guide on playing a Human Paladin in DND 5E! Paladins are versatile and powerful class in the game, excelling in both solo play and group dynamics.

What Happens When I Level Up – Paladin (D&D 5e)

Это также помогает в легкой атлетике, борьбе и других наступательных способностях. Это также неоценимо в социальных ситуациях. Их высокая мобильность и сосредоточенность на одном враге часто могут оставить их в одиночестве и без поддержки. Им нужна Конституция, чтобы сражаться в одиночку и выжить, пока союзники не доберутся до них, особенно если они вмешаются через их головы. Лучшая раса и фон для сборки паладина в Oath Of Vengeance Вариант человеческой и пользовательской линии — два лучших выбора расы для паладина Клятвы мести. Его бесплатное умение может увеличить урон паладина на ошеломляющую величину с помощью Мастера древкового оружия или защитить его заклинания в пылу боя с помощью War Caster. Это не просто обеспечивает мощное умение на низком уровне. Это позволяет паладину тратить больше улучшений показателей способностей, увеличивая свои многочисленные ключевые характеристики. Однако другие варианты заслуживают внимания.

И орк, и полуорк обладают множеством синергетических свойств.

Whenever the paladin uses lay on hands to heal damage to one target, the target also receives the additional effects from all of the mercies possessed by the paladin. A mercy can remove a condition caused by a curse, disease, or poison without curing the affliction. Such conditions return after 1 hour unless the mercy actually removes the affliction that causes the condition. All available mercy options can be found here. These abilities are cumulative. Channel Positive Energy Su : When a paladin reaches 4th level, she gains the supernatural ability to channel positive energy like a cleric. Using this ability consumes two uses of her lay on hands ability.

A paladin uses her level as her effective cleric level when channeling positive energy. This is a Charisma-based ability. Spells: Beginning at 4th level, a paladin gains the ability to cast a small number of divine spells which are drawn from the paladin spell list presented in Spell Lists. A paladin must choose and prepare her spells in advance. Like other spellcasters, a paladin can cast only a certain number of spells of each spell level per day. Her base daily spell allotment is given on Table: Paladin. In addition, she receives bonus spells per day if she has a high Charisma score see Table: Ability Modifiers and Bonus Spells. When Table: Paladin indicates that the paladin gets 0 spells per day of a given spell level, she gains only the bonus spells she would be entitled to based on her Charisma score for that spell level.

A paladin must spend 1 hour each day in quiet prayer and meditation to regain her daily allotment of spells. A paladin may prepare and cast any spell on the paladin spell list, provided that she can cast spells of that level, but she must choose which spells to prepare during her daily meditation. Through 3rd level, a paladin has no caster level. At 4th level and higher, her caster level is equal to her paladin level — 3. Divine Bond Sp : Upon reaching 5th level, a paladin forms a divine bond with her god. This bond can take one of two forms. Once the form is chosen, it cannot be changed. The first type of bond allows the paladin to enhance her weapon as a standard action by calling upon the aid of a celestial spirit for 1 minute per paladin level.

When called, the spirit causes the weapon to shed light as a torch. These bonuses are added to any properties the weapon already has, but duplicate abilities do not stack. The bonus and properties granted by the spirit are determined when the spirit is called and cannot be changed until the spirit is called again. The celestial spirit imparts no bonuses if the weapon is held by anyone other than the paladin but resumes giving bonuses if returned to the paladin. These bonuses apply to only one end of a double weapon. A paladin can use this ability once per day at 5th level, and one additional time per day for every four levels beyond 5th, to a total of four times per day at 17th level. If a weapon bonded with a celestial spirit is destroyed, the paladin loses the use of this ability for 30 days, or until she gains a level, whichever comes first.

Вариантные люди и полуэльфы - это универсальный золотой выбор: они могут поддерживать как силу, так и ловкость, и оба они настолько настраиваемы в дополнение к естественному бонусу харизмы полуэльфа , что было бы невероятно трудно идти неправильно с любой расой. Калаштар, раса прямо из Эберрона, может показаться более нетрадиционным выбором - но они могут процветать как и любой тип паладина: с бонусами к мудрости, харизме и стату выбора, плюс психическое сопротивление, телепатия и преимущество на мудрость спасает, они еще один отличный выбор. Паладин Клятва Архетипы Чтобы стать паладином, этот персонаж должен дать клятву, и эта клятва станет основой для всех специализированных способностей паладина - другими словами, их подкласса.

Доступные подклассы паладина в настоящее время - это клятва преданности, клятва древних, клятва мщения, клятва короны, клятва завоевания, клятва искупления и, наконец, клятвопреступник. Из доступных архетипов паладины, которые дают клятвы мести или древних, являются лучшими из лучших. Паладины мести идеально подходят в качестве нападающих на вечеринке; на них нельзя полагаться, чтобы сдерживать орду, но, нацелившись на единственного врага, они будут сиять. Паладины мести наносят быстрый, сильный удар и наносят большой урон любому противнику, против которого они сражаются, и немногие другие могут сравниться с их умением в этом. С некоторыми удивительными полезными заклинаниями, которые другие подклассы не получат включая туманный шаг, знак охотника и скорость , и способностью Vow of Enmity, которая позволяет паладину прорезать практически любую защиту, клятва мести всегда является сильным выбором - и ничто в этой клятве не говорит о том, что выравнивание паладина должно быть «законным» чем-либо. Клятва древних паладинов, тем временем, является абсолютным безжалостным бойцом. Они особенно хорошо умеют сражаться с магами, посторонними и, в основном, с магическими способностями - что часто бывает полезно во время самых сложных боев, как известно большинству игроков. Эти паладины также получают несколько классных заклинаний, но их большая ничья заключается в том, что они в конечном итоге станут устойчивыми ко всем повреждениям от заклинаний и смогут выбирать один раз в день, чтобы просто...

Dwarves — Great for vengeance but sacrifices Personal appeal, which ends up being one of the most important stat in the event Dragonborn — Charisma, and Strength are excellent; resistance to a damage type is likewise good. Fifty percent elves — Benefit to Personal appeal Timber Elves — Dex Paladins; probably great for polearm master revenge paladins stacks well with their 7th level capacity. No plus to Charisma though.

Похожие новости:

Оцените статью
Добавить комментарий